Akumulator - jak kupić mądrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Bartass
    odpowiedział(a)
    Jaki akumulator polecacie do 1,8T 150KM?

    Zostaw komentarz:


  • Agamek12
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis
    ASO nie "puści farby" po nr vin?
    Będę próbował...
    Niby mam PIN z numerem seryjnym zapisany w Książce Serwisowej, ale czy to od mojego radia? A numer seryjny można podobno sprawdzić VCDS-em, którego nie mam...

    Zostaw komentarz:


  • endryu
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpis
    Jak zdobyć (potwierdzić, że jest prawidłowy) kod PIN do radia RNS 510?
    ASO nie "puści farby" po nr vin?

    Zostaw komentarz:


  • Agamek12
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis
    Doładujesz dobrym prostownikiem (parametry elektryczne) w ciepłym pomieszczeniu. Jest zima, itd.
    Tylko ten cholerny PIN do radia mnie wstrzymuje przed wyjęciem baterii i jej doładowaniem... Jak zdobyć (potwierdzić, że jest prawidłowy) kod PIN do radia RNS 510?

    Zostaw komentarz:


  • endryu
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpis
    Co do niedoładowania: ja tym autem ostatnio jeżdżę mało, bo tylko w weekendy, ale przejeżdżam nim wtedy po kilkanaście/kilkadziesiąt kilometrów na raz. W tym tygodniu również moje jazdy to jednorazowo po 30-35km. Gdyby bateria była 100% sprawna, to chyba dałaby radę doładować się do tych 12,6V...?
    Doładujesz dobrym prostownikiem (parametry elektryczne) w ciepłym pomieszczeniu. Jest zima, itd.

    Zostaw komentarz:


  • Agamek12
    odpowiedział(a)
    Wczoraj zmierzyłem go miernikiem i po nocy przed odpaleniem miał 11,8-11,9V. Po przejechaniu w 4,5h około 140km i około 6-7 odpaleniach w tym czasie miał 12,2V 10 minut od wyłączenia silnika. Odpiąłbym go i doładował, ale nie jestem pewien czy mam prawidłowy kod PIN do radia.
    Muszę jeszcze sprawdzić czy akumulator nie jest objęty gwarancją (kupiony w ASO - kod: JZW 915 105 A), bo jego data produkcji to czerwiec 2014r - tyle tylko, że nie mam na niego żadnych kwitów...

    Co do niedoładowania: ja tym autem ostatnio jeżdżę mało, bo tylko w weekendy, ale przejeżdżam nim wtedy po kilkanaście/kilkadziesiąt kilometrów na raz. W tym tygodniu również moje jazdy to jednorazowo po 30-35km. Gdyby bateria była 100% sprawna, to chyba dałaby radę doładować się do tych 12,6V...?
    Ostatnio edytowany przez Agamek12; 894.

    Zostaw komentarz:


  • vaz
    odpowiedział(a)
    Akumulator jest znacznie rozładowany, wymaga doładowania, najlepiej z zewnętrznego źródła. Utrzymywanie go bez doładowania spowoduje stopniowe zasiarczanie płyt i spadek pojemności użytecznej. Spadek napięcia przy rozruchu "tylko" do 9,64V przy napięciu 11,85V świadczy o zachowanej pojemności użytecznej, może bliskiej znamionowej. Dlatego to co na wstępie-doładuj go

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpis
    Panowie, co sądzicie o takim wyniku testu mojego akumulatora (wiem, że z napięciem 11,85V to powinien być złom, ale kręci rozrusznikiem jak dziki)?
    Jutro postaram się sprawdzić go jeszcze swoim miernikiem.
    Rezystancja ok napięcie niskie wystarczy podpompowac dłuższa trasa albo ładowarka.

    Jałowe napiecie akumulatora ma się nijak do jego kondycji. Prawda o akumulatorze wychodzi podczas mocnego obciążenia jak odpalenie albo analogowy miernik

    ja np w swoim AGM mam często 12.2 v ale kręci jak szatan a odpalenie zrzuca napięcie do 10,8V czyli jakieś tam pokłady prądu są ... i o to chodzi.

    sytuacja odwrotna 12,8 V w spoczynku podczas próby odpalenia ledwo ponad 8V.. aku do poważnej regeneracji albo na złom.

    Zostaw komentarz:


  • Agamek12
    odpowiedział(a)
    Panowie, co sądzicie o takim wyniku testu mojego akumulatora (wiem, że z napięciem 11,85V to powinien być złom, ale kręci rozrusznikiem jak dziki)?
    Jutro postaram się sprawdzić go jeszcze swoim miernikiem.
    Załączone pliki

    Zostaw komentarz:


  • aronus
    odpowiedział(a)
    Ten 62Ah spokojnie możesz brać. Nie pytaj ASO, bo w fabryce oszczędzają i dają najmniejsze możliwe akumulatory. Sam kupiłem coś koło 62-64 Ah i nie mam żadnych problemów z niedoładowaniem. Fabrycznie miałem 40Ah i to była porażka

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    kalel,
    jak masz wątpliwości co do pojemności/ prądu rozruchowego i nie wiesz jak to było w oryginalnej wersji u Ciebie, to najlepiej zadzwoń do ASO - podadzą Ci te parametry na podstawie nr VIN auta (poważnie). Możesz brać aku o podobnych parametrach jak ori, chyba że dokładałeś jakieś odbiorniki (wtedy odpowiednio większy). Nawet w tym samym modelu auta dawali różne aku, o różnych parametrach.
    Ja właśnie kupiłem Vartę, bo Vartę miałem ori i dobrze służyła .

    Zostaw komentarz:


  • kalel
    odpowiedział(a)
    Jaki akumulator możecie polecić do Octavii II 1.6 MPI z 2004 roku??
    Wszystkie wyszukiwarki sugerują o pojemności 62 AH i prąd roz. 540
    Wydaję mi się to trochę sporo, jakie firmy (Varta, Bosch itd) polecacie ?

    Zostaw komentarz:


  • nowobogacki1
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez demmsi Zobacz wpis

    Jak się gdzieś doczytywałem to Tuborg też jest produkowany przez mielecką fabrykę Autopart. Ogólnie różni się tym, że ma 3 lata gwarancji, ale i cena jest proporcjonalnie wyższa.
    Ja wziąłem aku z linii Gold.
    Póki co Tuborga sobie chwalę. Wybrałem gdyż sprzedawca mówił, że Varty, Boshe oraz Centry popsuły się, a na Tuborgi zwrotów specjalnie nie ma.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez robertowicz Zobacz wpis
    A czy AGM ma jakieś minusy czy same plusy?
    Cena i restrykcje przy ładowaniu nie powinno przekraczać się napięcia ładowania 14.7 v
    idealne nap 14.55 14.60v

    stąd prostownik z procesorem

    Zostaw komentarz:


  • robertowicz
    odpowiedział(a)
    A czy AGM ma jakieś minusy czy same plusy?

    Zostaw komentarz:


  • demmsi
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez robertowicz Zobacz wpis

    Czy z tej firmy są aku Tuborg? Jak tak to który masz Black,Silver,Gold?
    Jak się gdzieś doczytywałem to Tuborg też jest produkowany przez mielecką fabrykę Autopart. Ogólnie różni się tym, że ma 3 lata gwarancji, ale i cena jest proporcjonalnie wyższa.
    Ja wziąłem aku z linii Gold.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez robertowicz Zobacz wpis

    No tanie nie są, a co sądzisz o tanim AGM Zap? Można go kupić już za ok 350zł to tyle co zwykły aku prawie
    Bdb za tę cenę. trwałe. kiedyś polowalem na używane oryginalne Varty OEM AGM. za 200 PLN można trafić ale to jest loteria bo niektóre są dobite (mi akurat udało się kupić bardzo sprawny egzemplarz który dodatkowo dostał kuracje Optimate i trzyma jak głupi) stąd ZAP AGM to powiedzmy okazja (bo AGM zanim padną dadzą znacznie więcej prądu niż zwykly szczególnie hermetyczny hiper jednorazowiec)

    ja polecam. z resztą są ludzie co mają taki i zadowoleni są z wyboru.

    Zostaw komentarz:


  • robertowicz
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez demmsi Zobacz wpis
    Wybór padł na polską firmę - Autopart.
    Czy z tej firmy są aku Tuborg? Jak tak to który masz Black,Silver,Gold?

    Zostaw komentarz:


  • demmsi
    odpowiedział(a)
    U mnie po 9 latach wymieniłem akumulator. Co prawda nie padł ale już niezbyt chętnie kręcił rozrusznikiem przy temperaturach w okolicy zera.
    Wybór padł na polską firmę - Autopart. W cenie 310zł otrzymałem aku z pojemnością 82Ah i rozruchem 850A - w wymiarach takich, że wchodzi spokojnie w plastikową obudowę.
    Zobaczymy czy to dobry zakup. Mój stary aku poszedł do benzyniaka - tam bez problemu zasila auto i mocy na rozruch, póki co, mu nie braknie.

    Zostaw komentarz:


  • robertowicz
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis


    Sa wzmocnione. Jeśli nie za drogie to warto. Jak znam życie cena jest zbliżona do AGM którego tez warto rozważyć.
    No tanie nie są, a co sądzisz o tanim AGM Zap? Można go kupić już za ok 350zł to tyle co zwykły aku prawie

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez robertowicz Zobacz wpis
    Te akumulatory EFB do Start/Stopu wartę są zakupu do auta bez S/S które porusza się po mieście?

    Sa wzmocnione. Jeśli nie za drogie to warto. Jak znam życie cena jest zbliżona do AGM którego tez warto rozważyć.

    Zostaw komentarz:


  • robertowicz
    odpowiedział(a)
    Te akumulatory EFB do Start/Stopu wartę są zakupu do auta bez S/S które porusza się po mieście?

    Zostaw komentarz:


  • kornat
    odpowiedział(a)
    wesol, u mnie jest wszystko OK, bo sprawdzam raz na ileś miesięcy.

    Zostaw komentarz:


  • lukaszz
    odpowiedział(a)
    Ja mogę polecić akumulator varta 12v 70Ah 720A, mam taki w scenicu, akumulator ma datę produkcji 10.04.2006. Samochód porusza się głównie w mieście lub na nie wielkich odległościach, stoi na dworze, daje rade w czasie skandynawskiej zimy.

    Zostaw komentarz:


  • wesol
    odpowiedział(a)
    Zakladalem ze z autem wszystko okej. Ale owszem sprawdz uplynnosc i ladowanie.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...